Városi Oktatási Központ
Szuhogyi Tagóvoda
A Szuhogyi Óvoda 2008. július 1-től az Edelényi és Szuhogyi Önkormányzat Intézményfenntartó Társulásán belül a Városi Oktatási Központ Tagóvodájaként működik.
Az intézményhez tartozik egy 150 adagos konyha is, ahol 1 fő élelmezésvezető ,1 fő szakképesített szakács dolgozik.
Férőhelyek száma: 60 fő
A két csoportban évek óta 50- 60 fő közötti beírt gyermeklétszám a jellemző.
A nevelőmunkát, a közoktatási törvényben meghatározottaknak megfelelően, gyermekcsoportonként két-két szakirányú végzettséggel rendelkező óvodapedagógus és 2 fő szakirányú végzettséggel rendelkező dajka látja el.
Helyi Óvodai Nevelési Programunk kiindulási vonala a környezeti nevelés és hagyományápolás
Hisszük, hogy a gyermekkorban szerzett ilyen irányú tapasztalatok mély nyomot hagynak a gyermekben, személyiségének gyökerei ebbe a talajba kapaszkodva segítik őt a sikeres, környezetét, nemzetét szerető- emberré válni.
Célunk:Hogy gyermekeink találják meg helyüket környezetükben, az őket körülvevő világban. A természet megismerését és megszerettetését, az óvoda környezeti adottságai önmagukban még nem garantálják. Mindenekelőtt szakképzett jó pedagógiai érzékkel megáldott, lelkes, elkötelezett és találékony óvodapedagógusaink és dajkák is szükségesek az eredményes munkához.
Az intézmény pedagógus modellje:
-
A gyermekközpontú, a gyermek igényeit és körülményeit, alattságait figyelembe vevő, a gyermeket értő, érző és elfogadó pedagógiai magatartás:
„Hajolj felém, tanulj meg engem,
Próbáld meghallani csepp hangomat,
Hogy rám ismerj.”
/Szabó Magda/
A Gyermekkép-óvodakép:
Nevelési Programunk középpontjában a gyermek, mint fejlődő személyiség áll, a kiindulási alapja, hogy az ember egyedi és szociális lény egyszerre.
Nevelésünkben fő hangsúlyt kap a gyermek egyéni fejlődésének üteme.
Sikeresen tevékenykedhet, alkothat a hátrányos helyzetű és tehetséges gyermek egyaránt, megfelelő gondoskodást kap a speciális ellátást igénylő gyermek is. / Magatartászavar, eltérő értelmi képesség, beszédhiba/.
Programunkkal helyi szükségleteket, az óvodánkba járó gyerekeket és a családjukat
kívánjuk szolgálni. Falusi gyermekeket nevelünk, akiknek a valósággal való
kapcsolata tág lehetőségeket biztosít a fejlesztésükre. /természeti környezet/.
Biztonságos, kedvező, csoportos együttlétre, megfelelő testi mentális gondozásra, az óvodai élet nyitott, bizalmas, szeretteljes légkörének megvalósítására törekszünk.
Tiszteletben tartunk a gyermekek egyéniségét, érdeklődését, adottságait, önállóságukat, és mindemellett tudatos fejlesztéssel készítjük fel őket az iskolai életmódra. A tudatos fejlesztést korántsem oktatással és tanítással képzeljük el, hanem elsősorban neveléssel. Mi az óvoda funkciói közül most és hosszú távon is a nevelési funkció elsődlegességét hangsúlyozzuk.
Hiszünk abban, hogy az iskolaérett gyermek önállóan képes eligazodni saját környezetében, bátran, folyamatosan, szívesen kommunikál és együttműködésre törekszik a környezetével.
Tevékenységközpontú óvodai nevelésre törekszünk, melyben a gyermekek a legkülönbözőbb programok között válogathatunk,és amelyben az óvónők áltál kezdeményezett programok mindegyike igazodik az életkor körülményeihez, az életkori sajátosságokhoz.
A tevékenység formák kölcsönhatását egymásra építettségét fontosnak tartják,mert a gyermekek által szívesen és könnyedén végezhető tevékenység összessége biztosítja a gyermek személyiségének kibontakoztatását.
Az összes óvodai tevékenységalapját a természet körforgása, változásai, a hozzá
kapcsolódó jeles napok, népszokások adják egyre magasabb szintű
tapasztalatszerzéssel.
Az óvodai nevelés egész folyamatban komplexitásra törekszünk, az ismereteket nem
elszigetelten, nem mozaikszerűen, hanem összefüggésében, kölcsönhatásban sajátítják
el a gyermekek, úgy ahogyan az a valóságban előfordul.
Hitvallásunk:
„Legyen az óvoda a játéké, legyen az óvoda élményszerű, legyen olyan játékos, hogy a gyermek felszabadultan tudjon megnyilvánulni, kibontakozni, tanulni, tapasztalatokat gyűjteni.”
Dr. Kovács György
Fórisné Nagy Márta
tagintézmény-vezető
|