Vrosi Oktatsi Kzpont
Szuhogyi Tagvoda
A Szuhogyi voda 2008. jlius 1-tl az Edelnyi s Szuhogyi nkormnyzat Intzmnyfenntart Trsulsn bell a Vrosi Oktatsi Kzpont Tagvodjaknt mkdik.
Az intzmnyhez tartozik egy 150 adagos konyha is, ahol 1 f lelmezsvezet ,1 f szakkpestett szakcs dolgozik.
Frhelyek szma: 60 f
A kt csoportban vek ta 50- 60 f kztti bert gyermekltszm a jellemz.
A nevelmunkt, a kzoktatsi trvnyben meghatrozottaknak megfelelen, gyermekcsoportonknt kt-kt szakirny vgzettsggel rendelkez vodapedaggus s 2 f szakirny vgzettsggel rendelkez dajka ltja el.
Helyi vodai Nevelsi Programunk kiindulsi vonala a krnyezeti nevels s hagyomnypols
Hisszk, hogy a gyermekkorban szerzett ilyen irny tapasztalatok mly nyomot hagynak a gyermekben, szemlyisgnek gykerei ebbe a talajba kapaszkodva segtik t a sikeres, krnyezett, nemzett szeret- emberr vlni.
Clunk:Hogy gyermekeink talljk meg helyket krnyezetkben, az ket krlvev vilgban. A termszet megismerst s megszerettetst, az voda krnyezeti adottsgai nmagukban mg nem garantljk. Mindenekeltt szakkpzett j pedaggiai rzkkel megldott, lelkes, elktelezett s tallkony vodapedaggusaink s dajkk is szksgesek az eredmnyes munkhoz.
Az intzmny pedaggus modellje:
-
A gyermekkzpont, a gyermek ignyeit s krlmnyeit, alattsgait figyelembe vev, a gyermeket rt, rz s elfogad pedaggiai magatarts:
„Hajolj felm, tanulj meg engem,
Prbld meghallani csepp hangomat,
Hogy rm ismerj.”
/Szab Magda/
A Gyermekkp-vodakp:
Nevelsi Programunk kzppontjban a gyermek, mint fejld szemlyisg ll, a kiindulsi alapja, hogy az ember egyedi s szocilis lny egyszerre.
Nevelsnkben f hangslyt kap a gyermek egyni fejldsnek teme.
Sikeresen tevkenykedhet, alkothat a htrnyos helyzet s tehetsges gyermek egyarnt, megfelel gondoskodst kap a specilis elltst ignyl gyermek is. / Magatartszavar, eltr rtelmi kpessg, beszdhiba/.
Programunkkal helyi szksgleteket, az vodnkba jr gyerekeket s a csaldjukat
kvnjuk szolglni. Falusi gyermekeket nevelnk, akiknek a valsggal val
kapcsolata tg lehetsgeket biztost a fejlesztskre. /termszeti krnyezet/.
Biztonsgos, kedvez, csoportos egyttltre, megfelel testi mentlis gondozsra, az vodai let nyitott, bizalmas, szeretteljes lgkrnek megvalstsra treksznk.

Tiszteletben tartunk a gyermekek egynisgt, rdekldst, adottsgait, nllsgukat, s mindemellett tudatos fejlesztssel ksztjk fel ket az iskolai letmdra. A tudatos fejlesztst korntsem oktatssal s tantssal kpzeljk el, hanem elssorban nevelssel. Mi az voda funkcii kzl most s hossz tvon is a nevelsi funkci elsdlegessgt hangslyozzuk.
Hisznk abban, hogy az iskolarett gyermek nllan kpes eligazodni sajt krnyezetben, btran, folyamatosan, szvesen kommunikl s egyttmkdsre trekszik a krnyezetvel.
Tevkenysgkzpont vodai nevelsre treksznk, melyben a gyermekek a legklnbzbb programok kztt vlogathatunk,s amelyben az vnk ltl kezdemnyezett programok mindegyike igazodik az letkor krlmnyeihez, az letkori sajtossgokhoz.
A tevkenysg formk klcsnhatst egymsra ptettsgt fontosnak tartjk,mert a gyermekek ltal szvesen s knnyedn vgezhet tevkenysg sszessge biztostja a gyermek szemlyisgnek kibontakoztatst.
Az sszes vodai tevkenysgalapjt a termszet krforgsa, vltozsai, a hozz
kapcsold jeles napok, npszoksok adjk egyre magasabb szint
tapasztalatszerzssel.
Az vodai nevels egsz folyamatban komplexitsra treksznk, az ismereteket nem
elszigetelten, nem mozaikszeren, hanem sszefggsben, klcsnhatsban sajttjk
el a gyermekek, gy ahogyan az a valsgban elfordul.
Hitvallsunk:
„Legyen az voda a jtk, legyen az voda lmnyszer, legyen olyan jtkos, hogy a gyermek felszabadultan tudjon megnyilvnulni, kibontakozni, tanulni, tapasztalatokat gyjteni.”
Dr. Kovcs Gyrgy
Frisn Nagy Mrta
tagintzmny-vezet
|